Kodowanie z Minecraftem – Al Sweigart PWN + KONKURS

Każdy z pewnością słyszał o Minecraft, jednej z najpopularniejszych gier wszech czasów, którą sprzedano na świecie w liczbie ponad 144 milionów kopii. To komputerowa gra survivalowa – otwarta platforma, która pozwala graczom na gromadzenie zasobów i budowanie różnorodnych obiektów. Podczas zabawy można zbierać surowce, opiekować się zwierzętami, budować uprawy, lasy, fabryki oraz zamki, które uchronią przed atakami zombie. Gra wciągnęła nie tylko dzieci i nastolatków, ale również dorosłych, którzy nie wstydzą się przyznać, jak bardzo uzależniający jest losowo generowany świat gry. Minecraft został stworzony przez Markusa Perssona i jest rozwijany przez studio Mojang AB. Jego pierwsza publiczna wersja testowa została wydana w maju 2009 roku. Następnie grę wydano w listopadzie 2011 roku na komputery osobiste, i kolejne wersje na konsole oraz telefony. Minecraft zaczął cieszyć się ogromną popularnością i zdobył masę nagród jeszcze przed oficjalną premierą, a sukces gry rozkręcił prawdziwe szaleństwo. Na rynku zaczęły się pojawiać zabawki, klocki Lego, a także książki, między innymi “Kodowanie z Minecraftem. Buduj wyżej, szybciej zbieraj plony, kop głębiej i automatyzuj nudne zajęcia” – jeszcze pachnący nowością przewodnik od wydawnictwa PWN.

Autor książki – Al Sweigart to zawodowy programista, który zajmuje się nauczaniem programowania zarówno dzieci jak i dorosłych. Ma on już na swoim koncie kilka książek o programowaniu dla początkujących, które cieszą się ogromną popularnością (między innymi “Bawimy się, programując w Scratchu”, o której pisaliśmy TUTAJ). Sam Minecraft to tylko początek, gdyż może być modyfikowany i rozszerzany przez inne oprogramowanie, nazywane modami (od modifications), które umożliwiają dołączanie dodatkowych funkcji. Mody tworzone są przez fanów gry i można je pobierać bezpłatnie. Książka “Kodowanie z Minecraftem” prezentuje mod ComputerCraft, który dodaje do gry programowane żółwie, które mogą zrobić wszystko, co zechce robić gracz. Najpierw jednak trzeba nauczyć się programować, gdyż żółwie rozumieją kod napisany w Lua – języku programowania używanym przez profesjonalnych twórców gier. Aby w pełni korzystać z przewodnika, trzeba posiadać swoją kopię Minecrafta dla systemu Windows lub macOS oraz zainstalować wymagane, bezpłatne oprogramowanie. Zatem do dzieła!

Książka pomaga krok po kroku skonfigurować środowisko do pracy, a następne wprowadza w podstawowe pojęcia programowania i powłokę interaktywną. Uczy jak tworzyć moduły, pisać kod, który zautomatyzuje wydobywanie i zbieranie materiałów oraz wytwarzanie przedmiotów i samo budowanie: ścian, pomieszczeń, podłóg, sufitów i wszystkiego, co tylko można sobie wyobrazić. Al Sweigart prezentuje również dwa zestawienia: funkcji oraz identyfikatorów nazw. W pierwszym znajdziecie wszystkie funkcje pogrupowane według API, które są zawarte w książce wraz z wyjaśnieniem jak z nich korzystać. W drugim listę identyfikatorów nazw bloków Minecrafta, wraz z instrukcją jak znajdować ID nazwy bloku oraz rozróżniać bloki mające takie same identyfikatory. Korzystanie z Minecrafta oraz ComputerCrafta nauczy samodzielnego rozwiązywania problemów, umożliwi nabycie podstawowych umiejętności programistycznych i oczywiście zapewni sporą dawkę wiedzy oraz intelektualnej rozrywki. Minecraft zmusza do nauki na własną rękę, przeszukiwania internetu, stawiania pytań oraz przeprowadzania własnych eksperymentów.

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN (2018)
Wiek: 10+

KONKURS!!!

Jeśli macie chęć postawić pierwsze kroki w ComputerCrafcie i nauczyć się programować z Minecraftem, wspólnie z Wydawnictwem PWN zapraszamy do udziału w konkursie, w którym do wygrania są 2 egzemplarze książki “Kodowanie z Minecraftem. Buduj wyżej, szybciej zbieraj plony, kop głębiej i automatyzuj nudne zajęcia”. Aby wziąć w nim udział należy odpowiedzieć na pytanie: W którym roku został przekroczony próg miliona sprzedanych kopii gry na PC?

Odpowiedzi z dopiskiem „konkurs” przesyłajcie na adres info@signum-temporis.pl do czwartku, 24 stycznia br. Książkę wygra 2 i 12 osoba, która prześle do nas poprawną odpowiedź.*

Przy okazji będzie nam niezmiernie miło jeśli polubicie nasz profil na Facebooku!

*Prosimy nie umieszczać swoich danych osobowych w odpowiedziach konkursowych. Poprosimy o nie tylko laureatów konkursów.

Konkurs rozstrzygnięty!!!

Komentarze

komentarzy

Ten wpis został opublikowany w kategorii dzieciaki do kodu, konkursy, Minecraft, programowanie, Programowanie na wesoło, recenzja, Wydawnictwo Naukowe PWN i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*