CoderDojo Nano: Baw się kodem! Twoja własna strona www, Twoja własna gra – HELION

CoderDojo to działająca w krajach na całym świecie fundacja promująca rozwój talentów technologicznych dzieci i nastolatków (programowanie, modelowanie, grafika, druk 3D). Fundacja powstała w 2013 roku w Irlandii, a obecnie działa również w 22 miastach w Polsce. Do społeczności CoderDojo może dołączyć każdy, kto chce zostać uczniem, mentorem – społecznikiem technologicznym lub po prostu w jakiś sposób pomóc w działaniu fundacji. Co więcej, udział w zajęciach jest bezpłatny, a ich główną misją jest dzielenie się wiedzą, współpraca, zgodnie z ideą open source i Creative Commons. Kolejne oddziały w Polsce powstają spontanicznie dzięki wolontariuszom zafascynowanym ideą otwartego klubu kodowania. W CoderDojo każdy może rozwijać pasję programowania, wiedzę z dziedziny nowych technologii, spotykać się i wymieniać wiedzę z innymi zapalonymi geekami i wspólnie, pod opieką mentora, uczyć się nowych rzeczy i realizować swoje projekty: programowanie gier, stron www, zgłębianie wiedzy informatycznej.

Z myślą o wszystkich młodych zapaleńcach, którzy pragną rozwijać swoje umiejętności programistyczne, na rynku pojawiła się nowa seria książek, dzięki którym nie mając dostępu do Klubu, można założyć i poprowadzić własne mini Dojo – Dojo Nano. Potrzeba do tego kilku znajomych, komputer oraz książki: “Baw się kodem! Twoja własna strona WWW” oraz “Baw się kodem! Twoja własna gra”, które właśnie ukazały się w Polsce nakładem wydawnictwa Helion. We własnym Dojo Nano może dziać się cokolwiek, co podoba się nam w programowaniu. W książkach poznajemy Nanonautów, którzy założyli własny klub, gdzie uczą tworzenia stron internetowych z użyciem technologii HTML, CSS i JavaScript oraz programują platformową grę 2D, od tworzenia animacji postaci po rejestrowanie wyników i wyświetlanie plansz na koniec zabawy.

Nanonauci postanowili zaprogramować stronę www dla swojego zespołu muzycznego i krok po kroku opisują wszystkie etapy budowania poszczególnych modułów serwisu. Od zaprojektowania strony głównej, po jej edycję, dodawanie arkuszy stylów, rozbudowywanie – dodawanie nowych stron, formatowanie, tworzenie linków, aż po publikację witryny w internecie. Cały ten proces oraz najważniejsze pojęcia, wskazówki (“Ninja radzi”), przydatne informacje i masę linków znajdziecie na niespełna stu stronach kolorowego i przejrzystego podręcznika, z którym na pewnym etapie nauki kodowania nie będziecie chcieli się rozstać.

W drugim tomie serii “Baw się kodem! Twoja własna gra” wspólnie z Nanonautami można napisać własną grę w JavaScripcie. Będziecie poruszać się i obsługiwać konsolę, dowiecie się czym są zmienne, łańcuchy, API czy sekcje kodu. Dzięki opanowaniu tych podstawowych umiejętności kodowania, można wspólnie z przyjaciółmi realizować własne projekty, tworzyć gry i udostępniać je później innym do zabawy. Jest to również jedna z głównych misji Klubów CoderDojo, by dzieci same wymyślały kolejne cele do osiągnięcia i je realizowały. A rolą mentorów jest, by inspirować je do nauki kolejnych aspektów programowania i pomagać w realizacji projektów. Nawiązywanie kontaktów z innymi programistami, uczenie się nowych rzeczy i wspólna zabawa, jest prawdziwym kluczem do sukcesu, dlatego CoderDojo zachęca, by rodzice uczyli się wspólnie z dziećmi, a w klubach znajdzie się miejsce dla każdego początkującego programisty, bez względu na wiek. Seria książek CoderDojo Nano to idealne pozycje na start nie tylko dla dzieci, ale również początkujących dorosłych, stawiających pierwsze kroki w świecie IT.

Wydawnictwo: Helion (2019)
Wiek: 8+

Koniecznie sprawdźcie czy CoderDojo nie działa już w Waszej okolicy, dołączajcie jako uczestnicy, mentorzy lub wolontariusze:

https://coderdojo.org.pl/

https://coderdojo.com/pl-PL

Komentarze

komentarzy

Ten wpis został opublikowany w kategorii dzieciaki do kodu, Helion, programowanie, recenzja i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*