Koduj w Pythonie – tworzymy grę przygodową – Fundacja Rozwoju Edukacji Cyfrowej (Konkurs)

„Koduj w Pythonie” to nowa książka do nauki programowania zupełnie inna niż wszystkie aktualnie dostępne na rynku. Już na pierwszy rzut oka zachwyca jakość wydania – gruby papier, oprawa graficzna, masa kolorowych ilustracji i dopracowana okładka, która zachęca do sięgnięcia po książkę od pierwszego spojrzenia. Do podjęcia wyzwania nauki programowania w języku Python, autorzy zachęcają nastolatków, nauczycieli oraz rodziców. Krótko mówiąc, po publikację może sięgnąć każdy, kto chce poznać podstawy kodowania i napisać swój pierwszy program – grę przygodową. Projekt z książki jest realizowany od zera, więc również mniej techniczne osoby szybko się w nim odnajdą i krok po kroku odkrywać będą tajniki języka Python.

Publikacja została również świetnie zaprojektowana pod kątem układu rozdziałów. Począwszy od wstępu, w którym opisane zostały wszystkie stałe sekcje ułatwiające komunikację i nawigację w treści książki, wymaganych narzędzi, wprowadzenia do programowania obiektowego, zasad gry, po pisanie programu i rozbudowywanie go o kolejne elementy. Książka dodatkowo przepełniona jest ciekawostkami, linkami oraz zrzutami ekranu, dzięki którym łatwiej zapoznać się z kodem i najważniejszymi narzędziami. Obok podstawowych zagadnień z zakresu języka Python, zostały zaprezentowane również bardziej skomplikowane narzędzia, których naprawdę warto się nauczyć. Poznacie specjalne typy edytorów tekstu do pisania w różnych językach programowania. Dowiecie się czym jest rozproszony system kontroli wersji Git oraz serwis GitHub, na którym warto założyć konto i wrzucić swój projekt. W sekcji „Ciekawostka” znajdziecie prawdziwe smaczki: czym jest GNU, wolne oprogramowanie i jego filozofia, „cracking”, dokument PEP 8, czy Pythontutor.

Wracając jednak do samego Pythona, na młodych programistów czeka świetny projekt gry przygodowej toczącej się na terenie szkoły, który należy samemu zrealizować. Główną postacią gry jest Maks, którego szkoła wygrała przed wakacjami konkurs rockowy. Główną nagrodą był koncert popularnego zespołu, który miał się odbyć w auli w pierwszy dzień nowego roku szkolnego. Niestety szybko się okazuje, że klucze do auli zniknęły i nie pozostaje nic innego jak wrócić do klasy i rozpocząć lekcje, albo… wspólnie z Maksem podjąć wyzwanie i przeszukać całą szkołę. Ta decyzja należy do czytelnika! Aby rozpocząć przygodę wystarczy zainstalować edytor Mu i przygotować środowisko do pracy. Wspólnie z książką dokonacie niezbędnych instalacji i konfiguracji oraz pobierzecie plik zawierający wszystkie potrzebne zasoby do gry: obrazki, czcionki, dźwięki i muzykę. Zatem do dzieła – świat Pythona stoi otworem!

Wydawca książki – Fundacja Rozwoju Edukacji Cyfrowej promuje i upowszechnia naukę, osiągnięcia naukowe i techniczne w zakresie programowania, kodowania, tworzenia gier i programów oraz wszelkich technologii cyfrowych. Fundacja wspiera system oświaty w kształceniu dzieci i młodzieży oraz kadrę w zakresie kompetencji cyfrowych, a także motywuje rodziców do nauczania dzieci programowania w domu. Książka „Koduj w Pythonie – tworzymy grę przygodową” to specjalny projekt, dzięki któremu Fundacja chciała wyjść naprzeciw potrzebom nastolatków, nauczycieli, rodziców – dedykowana wszystkim, którzy chcą nauczyć się programowania. Warto śledzić wydarzenia na stronie: http://frec.org.pl/

Autorzy: Adam Jurkiewicz, Krzysztof Zadrzyński, Katarzyna Wasilkowska, Marek Trojanowicz
Wydawnictwo: Fundacja Rozwoju Edukacji Cyfrowej (2020)


https://kodujwpythonie.pl/

KONKURS (zakończony!)

Wspólnie z Fundacją Rozwoju Edukacji Cyfrowej zapraszamy do udziału w konkursie, w którym do wygrania jest egzemplarz książki „Koduj w Pythonie – tworzymy grę przygodową”. Aby wziąć w nim udział należy odpowiedzieć na pytanie: Jak nazywa się Ogólnopolski Program realizowany przez Fundację Rozwoju Edukacji Cyfrowej, którego VI edycja startuje już 1 września?

Odpowiedzi z dopiskiem „konkurs” przesyłajcie na adres info@signum-temporis.pl do 27 sierpnia br. Książka trafi do 7 osoby, która prześle do nas poprawną odpowiedź.*

Zapraszamy do śledzenia nas również na Facebooku oraz Instagramie!

*Prosimy nie umieszczać swoich danych osobowych w odpowiedziach konkursowych. Poprosimy o nie tylko laureatów konkursów.

Komentarze

komentarzy

Ten wpis został opublikowany w kategorii dzieciaki do kodu, Fundacja Rozwoju Edukacji Cyfrowej, konkursy, programowanie, Python, recenzja i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*