Twórz własne gry w Scratchu! – Anna Anthropy PWN (Konkurs)

Oparty na blokach, edukacyjny język programowania Scratch staje się coraz bardziej popularny już nie tylko wśród dzieci, z myślą o których został opracowany, ale również młodzieży i dorosłych, którzy stawiają pierwsze kroki w nauce kodowania i chcą w kreatywny sposób tworzyć własne interaktywne historie, gry i animacje. Scratch nie tylko uczy podstaw programowania, ale również samodzielnego, kreatywnego myślenia i wyciągania wniosków. Dopasowywanie klocków jest stosunkowo łatwe i nie wymaga posiadania umiejętności programistycznych, jednak program opiera się na tych samych zasadach co inne języki, więc zdobytą wiedzę można wykorzystać podczas nauki kolejnych języków programowania takich jak Python czy Java. Seria książek „Twórz własne gry” Anny Anthropy to świetny start w naukę kodowania. Na początku września, nakładem wydawnictwa PWN ukazała się jedna z nich, „Twórz własne gry w Scratchu!”.

Anna Anthropy (znana również jako Auntie Pixelante) to amerykańska programistka, projektantka i zarazem krytyczka gier komputerowych, autorka książek o programowaniu oraz pedagog. Jej prace obejmują takie gry video, jak Mighty Jill Off czy Dys4ia z 2011 roku, jej najważniejsza gra, dzięki której zyskała światowy rozgłos. W branży Anna znana jest z tego, że jej gry wyrażają osobiste emocje i wiele mówią o współczesnej kondycji człowieka. Jako transseksualistka oraz aktywna aktywistka środowiska LGBT, porusza w swoich grach szczególnie kwestie stereotypów i nietolerancji. Autorka uczy obecnie projektowania gier na Uniwersytecie DePaul w Residence w Chicago, tworzy również gry o kotach (sama posiada czarnego kocura o imieniu Encyklopedia Frown) i pisze książki dla dzieci w ramach serii „Make your own games”, w których udowadnia, że gry mogą być naprawdę o wszystkim. O rzeczach dużych i ważnych, jak i małych i błahych, o ludziach, miejscach, ulubionych zwierzakach, wydarzeniach, snach, a co najważniejsze, wciąż można wymyślać w nich coś zupełnie nowego.

Książka „Twórz własne gry w Scratchu!” krok po kroku opisuje wszystkie etapy realizowania prostych projektów i tworzenie interaktywnych gier w Scratchu w wersji 3.0. Anna Anthropy we wstępie opisuje niezwykłą historię tradycyjnych gier, jak i najstarszych gier komputerowych, a następnie przedstawia wszystkie niezbędne elementy na stworzenie własnych, począwszy od zakładania konta na oficjalnej stronie Scratcha, budowania mapy gry, projektowanie aż po udostępnianie jej online. Dzięki dobrej instrukcji z łatwością można zacząć realizować projekty: rysować postacie, tworzyć animacje, obiekty, efekty dźwiękowe, projektować różne poziomy, aby stworzyć grę platformową, a następnie dzielić się swoimi pomysłami online z innymi graczami i miłośnikami Scratcha. Książka uczy podstaw programowania, obejmując zakresem wiele ważnych aspektów, jak usuwanie błędów w wersji końcowej, porządkowanie kodu, dodawanie ważnych komentarzy oraz modyfikowanie projektu o coraz bardziej zaawansowane elementy. Na końcu rozdziałów czekają również dodatkowe wyzwania, które podsuwają naprawdę ciekawe pomysły na dodatkowe modyfikacje gry.

Scratch to naprawdę świetne narzędzie do nauki podstaw programowania. Im więcej się z niego wyciągnie, tym lepiej można się przygotować do programowania w bardziej zaawansowanych językach. Książka „Twórz własne gry w Scratchu!” to doskonały wybór dla wszystkich zainteresowanych programowaniem kreatywnych gier i rozwijaniem umiejętności programistycznych.

Wydawnictwo: PWN (2020)
Wiek: 10+

KONKURS (zakończony)!

Zapraszamy do udziału w konkursie, w którym do wygrania są 2 egzemplarze książki „Twórz własne gry w Scratchu!”. Aby wziąć w nim udział należy odpowiedzieć na pytanie: Jak brzmią tytuły (prosimy wymienić co najmniej dwa) innych książek Anny Anthropy z serii „Make your own games”?

Odpowiedzi z dopiskiem „konkurs” przesyłajcie na adres info@signum-temporis.pl do 18 września br. Książka trafi do 7 i 14 osoby, która prześle do nas poprawną odpowiedź.*

Nagrodą jest książka wydawnictwa PWN @PWNSTEM

Zapraszamy do śledzenia nas również na Facebooku oraz Instagramie!

*Prosimy nie umieszczać swoich danych osobowych w odpowiedziach konkursowych. Poprosimy o nie tylko laureatów konkursów.

Komentarze

komentarzy

Ten wpis został opublikowany w kategorii dzieciaki do kodu, it.pwn, konkursy, programowanie, Programowanie na wesoło, recenzja, Scratch, Wydawnictwo Naukowe PWN i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*