„Badania jako podstawa projektowania User Experience” to pierwsza polska publikacja o roli badań z użytkownikami w tworzeniu produktów interaktywnych. Książka pokazuje nieodłączny związek badań z projektowaniem i biznesem, którego wynikiem są intuicyjne, budzące pozytywne emocje i wartościowe produkty.
Autorki, bazując na wieloletnim doświadczeniu w branży startupowej, interaktywnej i IT, pokazują jak włączyć badania w kulturę organizacji, aby tworzyć produkty oparte na wiedzy, a nie przeczuciach. Książka jest niezbędnym źródłem wiedzy dla menadżerów, badaczy i projektantów. Kierownikom ułatwi poruszanie się w tematyce badawczej, weryfikację rzetelności badaczy, którym zleca prace, pokaże ramy czasowe i wyzwania logistyczne, a także korzyści płynące z badań. Dla badaczy książka stanowi podręczne kompendium wiedzy, a projektantom dostarcza argumentów przemawiających za tworzeniem produktów w oparciu o realne dane.
Książka została napisana zarówno dla entuzjastów, jak i przeciwników badań z użytkownikami. Tym pierwszym uzmysłowi różnorodność metod i ułatwi ich dobór do kontekstu projektu, drugim pokaże praktyczne zastosowanie wniosków z badań. Autorki przedstawiają 13 głównych metod badawczych, dopełniając je rzadziej spotykanymi wariantami, przykładowymi narzędziami, harmonogramami i dobrymi praktykami. Każda zaprezentowana metoda badawcza zawiera: – pigułkę, czyli najważniejsze cechy i elementy składowe danej metody, tak aby można było w minutę zorientować się w jej przeznaczeniu, – plusy i minusy, ułatwiające szybki dobór metody do danego kontekstu, – dobre praktyki, czyli wskazówki, na co zwrócić uwagę, jak usprawnić proces i jakich błędów unikać, – ciekawostki, polemiki i wariacje metod, które mogą zainteresować nawet bardzo doświadczonych badaczy, – przykład, czyli praktyczne zastosowanie metody w konkretnym projekcie.*
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN (2022)
Seria / cykl: WYZWANIA WSPÓŁCZESNEGO BIZNESU
Autor: Iga Mościchowska, Barbara Rogoś-Turek
KONKURS (zakończony)!
Dzięki Wydawnictwu PWN mamy dla Was 3 egzemplarze książki „Badania jako podstawa projektowania User Experience”! Aby wziąć udział w konkursie należy odpowiedzieć na pytanie: Od którego roku, Iga Mościchowska – jedna z autorek książki, zajmuje się projektowaniem doświadczeń użytkownika?
Odpowiedzi z dopiskiem „konkurs” przesyłajcie na adres info@signum-temporis.pl do czwartku, 2 czerwca br. Książka trafi do 5, 10 i 15 osoby, która prześle do nas poprawną odpowiedź.**
Zapraszamy do śledzenia nas również na Facebooku oraz Instagramie
*Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
**Prosimy nie umieszczać swoich danych osobowych w odpowiedziach konkursowych. Poprosimy o nie tylko laureatów konkursów.