Analiza biznesowa w IT. Lessons learned – Karolina Zmitrowicz Helion

Rola analityka biznesowego w branży IT jest niezwykle kluczowa, gdyż pełni ona funkcję mostu, łącząc świat biznesu z technologią. Jej zadaniem jest nie tylko zrozumienie potrzeb i wymagań klienta, ale także precyzyjne przetłumaczenie ich na język zrozumiały dla deweloperów i testerów. I co niezwykle ważne, to analityk biznesowy odpowiada za to, aby tworzone rozwiązania przynosiły konkretną wartość i spełniały swoje cele. Tym samym oczywiste i kluczowe jest, aby wiedza osób w tej roli nie ograniczała się do teorii, lecz była poparta solidnymi doświadczeniami, najlepiej z wielu projektów i z pracy z różnorodnymi zespołami produktowymi. Książka “Analiza biznesowa w IT. Lessons learned” Karoliny Zmitrowicz to praktyczne kompendium wiedzy dla każdego analityka, niezależnie od stopnia zaawansowania.

Autorka kilkunastu publikacji z obszaru zarządzania jakością, testowania, analizy biznesowej i zarządzania zespołami, wychodzi poza podręcznikowe definicje i dzieli się cennymi „lessons learned” – lekcjami wyciągniętymi z realnych projektów. Książka prowadzi czytelnika przez każdy etap pracy analityka, łącząc zagadnienia teoretyczne z bogatym doświadczeniem Autorki, co pozwala na pełne zrozumienie procesu: od analizy strategicznej, planowanie procesu analitycznego, inżynierię wymagań, po realizację konkretnego rozwiązania. Karolina Zmitrowicz – uznana specjalistka, dobrze kojarzona w świecie analizy biznesowej, pokazuje, jak dobierać odpowiednie narzędzia, techniki i, co najważniejsze, jak unikać typowych błędów. Z książki dowiemy się, jak pisać jasne i mierzalne wymagania, a także jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami, na przykład w rozmowie z „trudnym klientem”. Jednak Autorka nie zapomina również o roli analityka w późniejszych fazach projektu, takich jak projektowanie rozwiązania, wspieranie zespołu projektowego i walidacja scenariuszy testowych, dzięki czemu dostajemy obraz pełnego cyklu życia pracy analityka.

“Analiza biznesowa w IT. Lessons learned” to publikacja adresowana do szerokiego grona odbiorców. Początkujący analitycy znajdą w niej solidne podstawy i gotowe wzorce pracy. Z kolei doświadczeni specjaliści będą mogli zweryfikować swoje podejście, poszerzą wiedzę o nowe techniki (np. w kontekście AI w analizie strategicznej) i skorzystać z cennych wskazówek dotyczących zarządzania trudnymi sytuacjami. Zarówno ta, jak i inne książki Autorki, to obowiązkowe pozycje dla każdego, kto chce rozwijać się zawodowo w analizie biznesowej w sektorze IT, i skutecznie i świadomie spełniać się w roli analityka biznesowego.

Wydawca: Helion (2024)

Komentarze

komentarzy

Ten wpis został opublikowany w kategorii analiza biznesowa, Helion, inżynier wymagań, recenzja i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*