Programowanie z Minecraftem / Programowanie dla najmłodszych – nowa Seria Komputrilo EDU dla dzieci – HELION Recenzja + Konkurs

Komputrilo EDU to nowa seria książek dla najmłodszych adeptów programowania, stworzona przez firmę Komputrilo Akademia Komputerowa, jako wynik kilkuletnich doświadczeń zgromadzonych w ramach działania organizacji. Komputrilo działa od 2015 roku i zdążyła już przeprowadzić szereg szkoleń z programowania dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Firma dotarła nie tylko do przedszkoli i szkół, ale również rozszerzyła swoją działalność na ośrodki kultury oraz Uniwersytety Trzeciego Wieku. Dzięki temu nie tylko najmłodsi mogą dowiedzieć się jak wykorzystywać nowoczesne technologie w połączeniu ze swoimi zainteresowaniami i pasją, ale również poznać tajniki działania komputera i internetu. Akademia działa już w kilku miastach na terenie całej Polski, znajdziecie ją w Szamotułach, Rokitnicy, Gdańsku, Poznaniu, Nowym Tomyślu, Mielcu, Dębicy, Kolbuszowej, Pruszkowie, Piastowie, Nadarzynie, Warszawie-na Bemowie.

Wspólnie z wydawnictwem Helion, Komputrilo stworzyło publikacje, które świetnie nadają się już dla dzieci od lat 5. Na rynku pojawiły się właśnie aż 3 książki z serii: “Programowanie dla najmłodszych. W ruchu, z tabletem, przez zabawę” (5+), czyli absolutny start dla każdego dziecka, które chcemy zarazić pasją informatyki, oraz dwa poziomy “Programowania z Minecraftem”, podstawowy (8+) oraz średnio zaawansowany (10+).

Książka “Programowanie dla najmłodszych” to zbiór naprawdę prostych i krótkich projektów, nad którymi przedszkolaki będą pracować na tablecie, na przystępnych i kolorowych aplikacjach: Scratch Junior, Box Island, Lightbot Jr oraz Bit by Bit (można je szybko pobrać z App Store lub Google Play, nie wszystkie z nich są darmowe, jednak ich koszt nie powinien przekraczać 10 zł). Na początku każdego rozdziału, przed pobraniem programu i rozpoczęciem zabawy, można znaleźć świetny poradnik na co szczególnie zwrócić uwagę. Dzięki temu rodzice szybko będą mogli ocenić, czy stopień trudności projektu jest już odpowiedni dla ich dziecka. W książce przedstawiona jest część funkcji danej aplikacji i projekty wyczerpują tylko niektóre z ich możliwości, co daje również ogromne pole do dalszej nauki i realizowania własnych pomysłów. “Programowanie dla najmłodszych” to nie tylko zabawa z tabletem i nieskomplikowanymi apkami, ale także nauka zagadnień przydatnych do zrozumienia różnych języków programowania, elementów matematyki oraz rozwój kompetencji cyfrowych i myślenia analitycznego już w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

“Programowanie z Minecraftem” to dwie części przewodników dla dzieci w wieku szkolnym. Książki uczą programowania w języku Lua, języku skryptowym pierwotnie zaprojektowanym dla rozszerzenia funkcjonalności różnych aplikacji, jednak obecnie często używanym jako samodzielny język. Jak sam tytuł wskazuje, do pracy potrzebne będzie konto Minecraft oraz zapał do nauki programowania, gdyż z każdym projektem będą pojawiać się coraz bardziej zaawansowane zagadnienia. Część podstawowa przedstawia wszystkie kluczowe elementy, które powtarzają się w innych językach programowania. Podczas realizowania projektów i programowania żółwia budowniczego, dzieci nauczą się czym są funkcje, instrukcje, zmienne liczbowe i tekstowe, wartości true i false, pętle oraz operatory logiczne. Po ukończeniu pierwszego poziomu programowania z grą Minecraft i znając wszystkie uniwersalne pojęcia, warto sięgnąć po część średnio zaawansowaną, w której znajdują się bardziej skomplikowane projekty. Poza edytorem wizualnym, z którego korzysta się w pierwszej części, tym razem dzieci będą uczyć się obsługi edytora tekstowego, który daje o wiele więcej możliwości. Wykorzystując już zdobytą wiedzę warto przejść do coraz bardziej złożonych zadań i szlifować swoje umiejętności. Seria Komputrilo EDU nawiązuje do podstawy programowej zajęć komputerowych i informatyki i jest idealna na start nauki programowania wraz z początkiem nowego roku szkolnego.

Wydawnictwo: Helion (2019)

KONKURS (zakończony)!

Początek roku szkolnego to idealny moment, by zacząć przygodę informatyczną. Wspólnie z wydawnictwem Helion zapraszamy do udziału w konkursie, w którym do wygrania są 2 zestawy książek z serii Komputrilo EDU. Aby wziąć w nim udział należy odpowiedzieć na pytanie: W którym roku pojawiła się wersja 1.0 języka Lua?

Odpowiedzi z dopiskiem „konkurs” przesyłajcie na adres info@signum-temporis.pl do czwartku, 5 września br. Książki trafią do 2 i 10 osoby, która prześle do nas poprawną odpowiedź.*

Przy okazji będzie nam niezmiernie miło jeśli polubicie nasz profil na Facebooku!

*Prosimy nie umieszczać swoich danych osobowych w odpowiedziach konkursowych. Poprosimy o nie tylko laureatów konkursów

http://www.komputrilo.pl/

Komentarze

komentarzy

Ten wpis został opublikowany w kategorii dzieciaki do kodu, Helion, konkursy, Minecraft, programowanie, recenzja, Scratch i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*