Programista Junior 6/2020 – przegląd nowego numeru magazynu o programowaniu dla dzieci

Jak wspaniale wziąć do rąk najnowszy, jeszcze pachnący drukiem numer „Programisty Junior” i spędzić z nim ostatni dzień tego szczególnego i pełnego wyzwań roku. Gdy świat stanął na głowie i zmusił nas do pozostania w domach, był to z pewnością przez wiele osób dobrze spędzony czas na pracy i nauce, na przykład programowania. Tym bardziej, że rok 2020 mocno nam uświadomił, jak ogromną rolę w naszym życiu pełnią komputery, dzięki którym szybko mogliśmy przejść na zdalne nauczanie i pracę oraz załatwić większość bieżących spraw bez wychodzenia z domu. Powodów do nauki było sporo, tym bardziej, że w ciągu roku ukazało się aż sześć numerów „Programisty Junior”, a tym samym otrzymaliśmy masę świetnych zagadek, projektów i nowych zagadnień, dzięki którym mogliśmy dalej rozwijać umiejętności z zakresu nowoczesnych technologii, matematyki i programowania.

Świąteczno – noworoczny numer prezentuje wyjątkowy temat główny – „Tajemnicę Enigmy”, który otwiera nową serię artykułów „Enigma – Polacy, którzy uratowali świat”, poświęconych nauce języka Python, tworzeniu gier przygodowych oraz niezwykłej historii polskich kryptologów, dzięki którym złamano kod niemieckiej maszyny szyfrującej Enigma podczas II Wojny Światowej. Zabawa w szyfrowanie polega na napisaniu gry przygodowej w Pythonie, wykorzystując środowisko Skulpt, dzięki któremu można uruchomić grę w przeglądarce internetowej. Nieskomplikowana fabuła skrywa poważne wyzwanie programistyczne: poruszanie i przemieszczanie się pomiędzy lokalizacjami głównego bohatera, zmiana scen w zależności od miejsca czy wyświetlanie różnych elementów. Realizacja tego projektu to świetny wstęp do nauki najważniejszych konstrukcji programistycznych i radzenia sobie z wyzwaniami w postaci problemów algorytmicznych.

W najnowszym numerze czeka również spora dawka nauki języka Scratch: dla młodszych kolejna lekcja, tym razem dotycząca funkcji oraz zabawa z Genibotem, a dla trochę starszych gra „Akinator” i temat sztucznej inteligencji oraz trochę geometrii, czyli wielokąty foremne i rozety. Ponadto znajdziecie następną lekcję języka Python (słowniki i zbiory), drugą część gry Dino w Pygame Zero, czy przedostatni odcinek kursu dla początkujących – „Programowanie z PICO-8”. Majsterkowicze ucieszą się z artykułu o Arduino IDE – środowisku programistycznym, dzięki któremu rozpoczniecie przygodę z programowaniem mikrokontrolerów.

Wydawca przygotował również noworoczną niespodziankę dla nauczycieli i rodziców uczących się razem z dziećmi – cykl gotowych scenariuszy i kart pracy, które będą się od tej pory cyklicznie pojawiać na łamach „Programisty Junior”. Rok 2021 z pewnością będzie obfitował w kolejne wyzwania i jego część nadal spędzimy przed ekranami laptopów. Tym samym w dalszym ciągu powinniśmy rozwijać swoje cyfrowe kompetencje oraz zadbać o bezpieczeństwo – tu z pomocą przychodzi świetny artykuł na temat phishingu, po przeczytaniu którego o wiele szybciej rozpoznacie ataki i oszustwa w sieci i dowiecie się na co szczególnie zwracać uwagę, by nie paść ofiarą przestępców.

Pamiętajcie o dostępnych prenumeratach „Programisty Junior” – https://programistajr.pl/typy-prenumeraty/

Nam nie pozostaje nic innego, jak życzyć Wam szczęśliwego Nowego Roku, pełnego programistycznych wyzwań, ciekawych projektów i kolejnych sześciu nowych numerów magazynu „Programista Junior”. Do zobaczenia w 2021!

https://programistajr.pl/

Komentarze

komentarzy

Ten wpis został opublikowany w kategorii dzieciaki do kodu, komiks, Programista Junior, programowanie, recenzja i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*