Programista Junior 3 – przegląd nowego numeru magazynu o programowaniu dla dzieci

Najnowszy i zarazem trzeci numer magazynu “Programista Junior” jest już dostępny na rynku od jakiegoś czasu, ale jeśli jeszcze nie udało się Wam w niego zaopatrzyć, to w obecnej sytuacji tym bardziej polecamy skorzystanie z opcji prenumeraty na stronie: https://programistajr.pl/typy-prenumeraty/ (dwumiesięcznik jest dostępny w formie papierowej, PDF, EPUB, MOBI, AZW3). Wydawca nie zwalnia tempa i już planuje kolejny numer, a my tymczasem przygotowaliśmy mały przegląd tego, co znajdziecie w aktualnym wydaniu.

W numerze trzecim pojawiło się jeszcze więcej materiałów dla najmłodszych adeptów programowania: poznacie bardzo popularny język Scratch, moduł turtle dedykowany do języka Python oraz uproszczoną alternatywę Mindstorms, czyli LEGO Boost, dzięki której rozpoczniecie przygodę z robotyką. Okładkowym tematem numeru jest LEGO Mindstorms, dzięki któremu również starsi konstruktorzy będą mogli zrealizować świetny projekt zdalnie sterowanego samochodu, by następnie spróbować stworzyć własne konstrukcje i dalej rozwijać swoje umiejętności. W dziale: “Podstawy informatyki” znajdziecie tym razem artykuły o przetwarzaniu, historii i teorii informacji, a także dowiecie się jak przechowywane są dane w przeglądarce i co znajduje się w ciasteczkach. Nauczycie się jakie są rodzaje pamięci, do czego wykorzystywane są cookies i jakie są obecnie najpopularniejsze metody szyfrowania haseł. Poza Scratchem dostępna jest trzecia lekcja programowania w języku Python i kilka świetnych projektów na tworzenie kolejnych gier. Na trzecią część Encyklopedii Pokemonów zapewne czekało wielu z Was, tym razem przeczytacie o komponentach w Angularze, komunikacji z API oraz routingu.

Bardziej zaawansowani programiści „juniorzy” będą mogli zmierzyć się z popularnym projektem Gra w życie, z którym pewnie niejednokrotnie spotkacie się na różnych etapach edukacji. To jeden z najpopularniejszych automatów komórkowych, który został wymyślony przez Johna Hortona Conwaya, brytyjskiego matematyka, w 1970 roku. Gra w życie odbywa się na kwadratowej siatce komórek, gdzie każda komórka może być albo żywa, albo martwa, a ich zachowaniem kierują oczywiście określone reguły. Z kolei jeśli jesteście zafascynowani grafiką i mechaniką gier, marzycie o budowaniu skomplikowanych konstrukcji, to na końcu numeru czeka kilka interesujących propozycji i linków, które warto znać i odwiedzić.

Bądźcie na bieżąco ze wszystkimi informacjami od “Programisty Junior”, zapisując się na newsletter: https://programistajr.pl/#newsletter Poza samym magazynem dzieje się naprawdę sporo i warto śledzić najświeższe wydarzenia. Doszły nas już słuchy, że prace nad czwartym numerem idą pełną parą, więc nie zwlekajcie: czytajcie, działajcie, piszcie dużo kodu i oczywiście super się bawcie!

Strona magazynu: https://programistajr.pl/

Komentarze

komentarzy

Ten wpis został opublikowany w kategorii dzieciaki do kodu, komiks, Programista Junior, programowanie, recenzja i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*